우용훈 Woo Yonghoon 탁상O감
‘탁상에서 공감하고 탁상에서 영감을 얻다.’

탁상O감은 치매 예방을 위한 보드게임을 제작하고, 보드게임이 유치하다는 사회적 인식을 제거함으로서, 노인분들께 생각하는 즐거움과 친밀감 형성의 경험을 제공하는 브랜드입니다.

보드게임은 ‘어린이들보다 오히려 어르신분들에게 더 적합하다’ 라는 말이 있을 정도로, 치매예방에 큰 도움을 주지만, 보드게임이 노인과 어울리지 않는다는 인식과 함께, 이해하기 어렵다는 이유로 국내에서 받아들여지기 어려운 노인 문화로 자리잡고 있습니다. 때문에 탁상O감은 어르신들이 보드게임을 쉽게 이해하고 응용할 수 있도록 전통놀이 기반의 사고형 보드게임을 제작하며, 미디어와 오프라인 매체의 결합을 통한 게임 설명으로 어르신들이 혼자서도 보드게임을 온전히 이해하고 즐길 수 있도록 돕고자 합니다.
"Empathize on Taksang and get inspiration on Taksang."

TakSang O-gam is a brand that provides the elderly with the pleasure of thinking and intimacy by producing board games to prevent dementia and removing the social stigma that board games are childish.

Board games are well-known for dementia prevention; there is a saying that board games are more suitable for the elderly rather than children. However, because of the social stigma where board games do not match the elderly and their rules are too complex to understand, they are not very welcome as an elderly culture. Therefore, by making board games easier and have high applicability for the benefit of the elderly, Taksang O-gam produces board games ,of which motif derives from traditional Korean games, and through the combination between the new media and the offline media, is aiming to help the elderly play and enjoy board games even when alone.

탁상O감 프로젝트는 '코로나 시대, 어르신들은 무엇을 하며 시간을 보내실까?'라는 의문에서 시작하였습니다.

그리고 이후,
'어떤 활동을 하고 계신 것이 중요한 것이 아니라, 어떠한 활동도 하지 못하고 계신 것이 주목해야할 부분'임을 깨달았습니다.
탁상O감이 어르신 분들의 생활에 새로운 즐거움을 선물해 드릴 수 있기를 기원합니다.

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